Seminaariohjelmassa suomalainen maku, musiikin kulttuurivaikutukset sekä artisti-imago

MARSin seminaariohjelman yhtenä kärkenä on musiikin kulttuurilliset vaikutukset monissa eri muodoissaan. Teemaa käsitellään niin kansainvälisellä tasolla Adam Behrin keynote-puheessa kuin kotimaakohtaisesti paneelikeskusteluissa. Lisäksi keskustellaan artistibrändin ja tosi-tv:n suhteesta.


MARSin keynote-puheessä puidaan elävän musiikin kulttuurillisia vaikutuksia kansainvälisellä tasolla. Tohtori Adam Behr Edinburgin yliopistosta saapuu Seinäjoelle kertomaan The Cultural Value of Live Music from the Pub to the Stadium: Getting Beyond the Number -tutkimuksen tuloksia. MARSissa vuonna 2013 vierailleen Martin Cloonanin sekä Matt Brennanin kanssa tehty tutkimus syventyy livemusiikin vaikutuksiin aina paikallispubien keikoista jättistadioineiden konsertteihin. Tiedossa on rautaisannos tärkeää tietoa elävän musiikin nykytilasta tiiviissä paketissa!

 

Musiikin kulttuurivaikutuksia tarkastellaan myös kotimaan näkökulmasta. Suomalaisen maun jakautumista kulttuurin kentillä sekä sosiaalista käyttäytymistä käsittelevän Suomalainen maku (2014) -kirjan tekijä VTT Semi Purhonen kertoo suomalaisten musiikinkulutus- ja vapaa-ajanviettotavoista. Purhosen alustusta täydentää paneelikeskustelu, jossa selvitetään missä suomalaiset liikkuvat, mistä he pitävät ja mitä he oikein haluavat vapaa-ajallaan tehdä!

 

Valtavirtaa vastaan uidaan ja toisenlaista näkökulmaa suomalaisten musiikinkulutukseen haetaan Pekka Laineen vetämässä kotimaisen Marginaalimusiikin tilaa kartoittavassa paneelikeskustelussa. Tapetille nousevat niin kellaribändit kuin klassinen musiikkikin.

 

Artistin imagon ja tosi-tv:n välistä suhdetta pohditaan We want (no) more -keskustelussa. Aitous, koskettavuus ja suuret tunteet ovat olleet tosi-tv:n avainsanoja vuosikausia. Nyt ne on napattu markkinointikikaksi myös musiikkiteollisuuteen. Mutta miten pitkälle artistin tulee mennä itsensä myymisessä? Paljonko on liikaa julkisuutta? Aihetta pohditaan niin artistin, levy-yhtiön, median kuin tosi-tv-tutkijankin näkökulmasta.

 

Seminaariohjelmaa julkaistaan lisää joulukuun aikana!

 

Rekisteröidy


Takaisin

Lippupisteen logo 2017 - valkoinen png (Lippufi_logo_valkoinen.png)

  •                
  •    Into Seinäjoki
  •   
  • Eventmore-logo (logo_eventmore.png)
  • Lakeus Sokos Hotels-logo (Lakeus-Sokos-hotels.png)
  • epkk (kumppanit_epkk.jpg)